تعمیر فن فریزر صنعتی

تعمیر فن فریزر صنعتی

تعمیر فن فریزر صنعتی

تعمیر فن فریزر صنعتی

یکی از لوازم پرکاربرد صنعتی در زمینه سرمایشی، فریزرهای صنعتی هستند که وجود آنها در صنایع مختلف و به ویژه صنایع غذایی و دامی، کاملا ضروری و موثر است. وجود خرابی در قطعات مربوط به این نوع فریزرها مسلمأ با خسارت های زیادی همراه خواهد بود و لزوم تعمیر به موقع آنها در جلوگیری از این خسارات، ضروری است. یکی از رایج ترین مشکلات در فریزرهای صنعتی، خرابی فن است. وظیفه فن فریزر، تولید هوای سرد مورد نیاز دستگاه می باشد.

علائم خرابی فن فریزر صنعتی

عملکرد فن فریزرهای صنعتی، بر نحوه عملکرد دستگاه دارای تاثیر مستقیم می باشند. هوای سرد تولید شده در فریزر، توسط فن به تمام دستگاه منتقل و توزیع می گردد. در صورتی که متوجه توقف در سیکل سرمادهی فریزر شدید، در مرحله اول می بایست فن فریزر را مورد بررسی قرار بدهید. وقتی فن فریزر خراب باشد، دمای داخلی دستگاه افزایش می یابد. در زمانی هم که مطمئن نیستید که مشکل به وجود آمده از فن فریزر است یا نه، با یک عیب یابی ساده می توان خرابی فن دستگاه را تشخیص داد و در صورت تائید این مشکل، لازم است که اقدام به تعمیر یا تعویض آن نمود.

تعمیر فن فریزر صنعتی

در هنگام خرابی فن فریزرهای صنعتی، دستگاه را از برق کشیده و پوشش سطح فن را جدا کنید. جمع شدن یخ بر روی تیغه های فن، یکی از علت های خرابی فن است که مانع از چرخیدن آن می شود در اینصورت باید اجازه بدهید یخ ها به طور کامل آب شوند و در صورت سالم بودن سیم پیچ های موتور، مشکل را رفع نمائید. خم شدن یک یا چند تیغه از فن های فلزی نیز ممکن است باعث گیر کردن آن به پوشش فن و عدم اجازه به حرکت آن شود. در این شرایط نیز باید این تیغه ها را تعویض کنید و تلاش برای صاف کردن آنها بی فایده است زیرا تعادل آنها بهم خورده است.

 

 

 

مقالاتیخچال فریزر صنعتی

تعمیرات فریزرفریزر صنعتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 − سه =