راهنمای خرید یخچال فریزر – یخچال های هوشمند

راهنمای خرید یخچال فریزر

یخچال‌های هوشمند

راهنمای خرید یخچال فریزر

امروزه یخچال‌های هوشمند به سطحی از پیشرفت در فناوری دست یافته‌اند که نسبت به چند سال پیش توجه‌ زیادی به خود جلب می‌کنند. قابلیت‌های کارآمدی نظیر دوربین، اینترنت، دستیار صوتی و… این یخچال‌ها را خصوصا برای نسل جوانی که تمکن مالی خوبی هم دارند به گزینه‌ای جذاب تبدیل کرده است. لازم به ذکر است که یخچال فریزرهای هوشمند غالبا قیمتی بین ۳۵۰۰ تا ۶۰۰۰ دلار دارند.

تعدادی از قابلیت‌های کلی یخچال‌های هوشمند به شرح زیر است:

مرکز پیام خانواده

این ویژگی به شما امکان می‌دهد که روی نمایشگر یخچال فریزر برای سایر افراد خانواده یادداشت بگذارید. همچنین می‌توانید رویدادهای تقویم موبایل خود را با یخچال همگام‌سازی کنید تا سایر اعضای خانواده از قرارها و جلسات شما اطلاع پیدا کنند.

سرگرمی

می‌توانید از دستگاه‌های دیگر روی یخچال خود موزیک یا فیلم استریم کنید و با اسپیکرهای داخلی یخچال آن‌ها را گوش بدهید یا تماشا کنید.

تماشای سریع

راهنمای خرید یخچال فریزر

برخی مدل‌های یخچال‌های هوشمند این امکان را به شما می‌دهند که بدون باز کردن درب یخچال، از طریق صفحه‌نمایش تعبیه‌شده روی آن و البته به کمک دوربین داخلی، محتویات یخچال را مشاهده کنید.

سیستم‌عامل

راهنمای خرید یخچال فریزر

همیشه بخشی از هوشمند بودن داشتن سیستم عامل است. برخی یخچال‌های هوشمند جدید دارای سیستم‌عامل‌هایی نظیر اندروید یا WebOS هستند که این مسئله امکان نصب بسیاری از اپلیکیشن‌ها را روی این دستگاه‌ها فراهم می‌کند.

دستیار صوتی

یخچال‌هایی که به دستیارهای صوتی مانند گوگل و الکسا و بیکسبی مجهز هستند، می‌توانند فرمان‌های صوتی شما را اجرا کنند. مثلا می‌توانید حین آشپزی یا ظرف شستن، بدون دخالت دست و با فرمان صوتی از یخچال بخواهید برای شما موسیقی پخش کند. این موضوع مخصوصا زمانی که اتصال اینترنت و وای‌فای نیز مهیا باشد کاربردهای فراوانی پیدا می‌کند.

اتصال اینترنت و وای‌فای

در صورت داشتن امکان اتصال به اینترنت و وای‌فای امکانات زیادی پیش روی شما قرار می‌گیرد. مثلا می‌توانید دستور پخت غذایی خاص را در اینترنت جستجو و آن را روی یخچال خود مشاهده کنید یا حتی به کمک یخچال خود به‌صورت آنلاین غذا سفارش دهید. به کمک وای‌فای و اینترنت اشیاء چنانچه وسیله‌ی هوشمند دیگری در منزل دارید، می‌توانید به دستیار صوتی یخچال خود بگویید که آن را کنترل کند.

اطلاع از محتویات یخچال

راهنمای خرید یخچال فریزر

در مورد محتویات داخل یخچال، این نوع محصولات هوشمند به دو طریق به ما کمک می‌کنند. اول اینکه می‌توانند در صورت رو به اتمام بودن ماده‌ی غذایی خاصی که در یخچال قرار دارد هشدار دهند. دیگر اینکه به لطف مجهز بودن به دوربین داخلی و اینترنت، حتی زمانی که خارج از منزل هستیم و مطمئن نیستیم که مثلا شیر در یخچال داریم یا نه، می‌توانیم از طریق گوشی هوشمند خود به دوربین پانورامای داخل یخچال وصل شویم و موضوع را بررسی کنیم.

نکات نگهداری

راهنمای خرید یخچال فریزر

بعد از خرید یخچال فریزر برای اینکه دستگاه شما همیشه مثل روز اول به نظر برسد و کیفیت ظاهری و عملکرد آن افت نکند لازم است نکات زیر را رعایت کنید.

  • هر از گاهی گرد و غبار را از روی کویل‌ها و فشرده‌سازهای پشت یخچال پاک کنید.
  • سالی یک یا دو بار نوار دور درهای یخچال را تمیز کنید. وجود جرم روی این نوار باعث می‌شود که درب یخچال یا فریزر شما به‌خوبی بسته نشود و هوا یا رطوبت به آن‌ها راه پیدا کند. این موضوع باعث افزایش فشار روی موتور دستگاه برای خنک نگه داشتن فضای داخل یخچال خواهد شد.
  • فیلتر تصفیه‌ی آب را به‌صورت مرتب تعویض کنید. معمولا زمان تعویض این فیلترها معمولا بعد از ۳ تا ۶ ماه بسته به میزان مصرف متغیر است.
  • فیلتر هوای یخچال را به‌طور مرتب تعویض کنید تا هوای داخل یخچال تازه و تمیز بماند. عموما زمان تعویض این فیلتر هر شش ماه یک بار است.

 

برچسب انرژی و گارانتی

راهنمای خرید یخچال فریزر

 

امروزه کم‌ مصرف بودن یکی از عوامل تعیین‌کننده هنگام خرید لوازم برقی به‌حساب می‌آید. یخچال‌های امروزی نسبت ده سال گذشته بسیار بهینه‌تر عمل می‌کنند. یخچال‌هایی که دارای برچسب Energy Star باشند، ۲۰ درصد کمتر از سایر یخچال‌ها برق مصرف می‌کنند که این موضوع باعث پایین آمدن مبلغ قبض برق شما خواهد شد. یک یخچال فریزر معمولا به تنهایی ۱۵ درصد مصرف برق خانه را تشکیل می‌دهد. بنابراین، لازم است هنگام خرید توجه ویژه‌ای به برچسب‌های انرژی دستگاه داشته باشید. علاوه بر برچسب جهانی انرژی استار، برچسب انرژی که توسط نهادهای داخلی به محصولات مصرف‌کننده‌ی انرژی تعلق می‌گیرد و گارانتی یا ضمانت کالا که توسط شرکت ارائه‌کننده‌ی محصول ارائه می‌شود، هردو از این جهت حائز اهمیت هستند که به‌نوعی کیفیت محصول را نشان می‌دهند. هرچه رتبه‌ی برچسب انرژی محصول بالاتر باشد، راندمان دستگاه بالاتر و هدررفت انرژی و سرمایه کمتر است.

 

از سوی دیگر گارانتی طولانی‌تر اکثر اوقات به معنی اطمینان شرکت سازنده از کیفیت محصولی است که ارائه می‌کند. اکثر شرکت‌ها حداقل یک سال یخچال خود را گارانتی می‌کنند و حداقل تا سه سال خدمات پس از فروش ارائه می‌دهند. این مدت در مورد یخچال‌های دارای موتور اینورتر خطی، به دلیل استهلاک کمتر دستگاه به‌مراتب بالاتر است. البته در نظر داشته باشید که عموما موتور بازه‌یزمانی گارانتی طولانی‌تری نسبت به خود یخچال فریزر دارد.

تعمیر ساید بای سایدنکات ریز خانه دارییخچال فریزر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده − چهار =