اجاق گاز چیست و چه کاربردی دارد ؟

اجاق گاز چیست و چه کابردی دارد ؟

اجاق گاز چیست و چه کاربردی دارد ؟

 اجاق گاز چیست و چه کابردی دارد ؟

اجاق گاز ، عضو اصلی هر خانه و آشپزخانه ای است. و به دو شکل رومیزی و ایستاده وجود دارد و در آشپزخانه ها از آن استفاده می شود. در آشپزخانه های مدرن و امروزی بیشتر از نوع رومیزی آن استفاده می شود. اجاق گازهای رومیزی علاوه بر زیبا کردن محیط آشپزخانه می توانند نقش مهمی را در صرفه جویی در فضای آشپزخانه ایفا نمایند.

در هر حال، از اجاق گاز رومیزی استفاده می کنید یا نوع ایستاده آن باید برای نصب، تعمیرات و سرویس اجاق گاز حتما به نمایندگی های مجاز محصول مراجعه نمایید و یا از تعمیرکاران و سرویسکاران مجرب و متعهد در این زمینه کمک بخواهید. ممکن است تفاوت هایی در ساختار گاز رومیزی و ایستاده وجود داشته باشد که در صورت کمک گرفتن از افراد نا آشنا ممکن است آسیب های جدی به وسیله آشپزخانه خود وارد کنید.

 

 

اجاق گاز چه کاربردی دارد ؟

هر نوع اجاق گازی مراقبت های مخصوص به خود را نیاز دارد. اجاق گازها با جنس متفاوتی در رویه ساخته می شوند. به طور معمول از فلز، استیل، شیشه و یا سرامیک در ساخت رویه های اجاق گاز استفاده می شود. با توجه به جنس رویه گاز باید یک سری از موارد را رعایت کرد. مثلا اگر صفحه های اجاق گاز شما از جنس شیشه باشد در استفاده از ظروف بزرگ و سنگین باید نهایت دقت را داشته باشید تا باعث آسیب رساندن به صفحه شیشه ای اجاق گاز نشوید.

سعی کنید همواره برای نصب یک اجاق گاز از متخصص و سرویسکار کمک بگیرید. تا استاندارهای نصب آن به خوبی رعایت شوند. محل قرار گیری اجاق گاز در آشپزخانه باید در فضایی باشد که تبادل هوایی وجود داشته باشد تا گازهای حاصل از احتراق امکان خروج داشته باشند. علاوه بر آن اگر شعله ها مستقیما در معرض وزش هوا قرار داشته باشند ممکن است در حیت استفاده از گاز شعله ها خاموش شوند.

طول استاندارد شیلنگ گاز و وضعیت بست ها در هنگام نصب باید بدرستی و با دقت چک شود. و سرویس های دوره های در زمان های مشخص شده و لازم در خصوص گاز رومیزی یا ایستاده شما انجام پذیرد.

تعمیر اجاق گاز بوش

اجاق گازمقالات

اجاق گاز چیستبوشتعمیر اجاق گاز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × دو =