تست پمپ تخلیه ماشین لباسشویی با اهم‌متر

تست پمپ تخلیه ماشین لباسشویی با اهم‌متر

تست پمپ تخلیه ماشین لباسشویی با اهم‌متر

بسیاری از نیازهای نسل امروز به کمک فنّاوری برطرف شده است. با پیشرفت فنّاوری کارها آسان‌تر شده و استفاده از نیروی انسانی بسیار کمتر شده است. یک از کاربردی‌ترین وسایل که امروزه مورداستفاده‌ی انسان‌ها قرارگرفته است ماشین لباسشویی است. ماشین لباسشویی از اجزای گوناگونی ساخته‌شده است. این دستگاه انواع مختلفی دارد. به‌طورکلی عملکرد ماشین لباس‌شویی شامل سه مرحله شستشوی لباس‌ها، آب‌کشی و خشک‌کردن لباس‌ها است. اختلال در هر یک از این مراحل باعث افت عملکرد ماشین می‌شود. یکی از مهم‌ترین اختلال‌ها، مشکلات موجود در پمپ ماشین لباسشویی است.

پمپ تخلیه چیست؟

پمپ تخلیه ماشین لباسشویی وسیله است که با استفاده از میزان آب موجود در ماشین تخلیه‌شده و وارد فاضلاب می‌شود. پس از شستشوی لباس‌ها، آب کثیف توسط این پمپ وارد فاضلاب می‌شود. هم‌چنین در مرحله خشک‌کردن لباس‌ها نیز این پمپ میزان آب اضافی را به فاضلاب وارد می‌کند. اگر در این پمپ اختلال ایجاد شود عملیات شست و شوی لباس‌ها ناتمام مانده و به اتمام نمی‌رسد. برای سنجش این جز از ماشین لباس‌شویی از دستگاهی به نام اهم‌متر استفاده می‌شود.

تست پمپ تخلیه با استفاده از اهم‌متر

برای تعمیر این جز از ماشین لباسشویی با استفاده از اهم‌متر باید مراحل زیر را انجام داد:

۱)ابتدا اتصال ماشین را به برق چک کرده و سیم را از پریز برق جدا می‌کنیم.

۲)اهم‌متر را روشن کرده و پرآب‌های اهم‌متر را به هم وصل می‌کنیم. تنظیمات اهم‌متر را روی صفر تنظیم می‌کنیم.

۳)دو سیم در کنار پمپ تخلیه وجود دارد. آن‌ها را از انتها جدا می‌کنیم

۴)دو سر سیم‌های پمپ را به پرآب‌ها متصل می‌کنیم. اهم‌متر باید عددی بین ۱۰ تا ۱۵ را نشان دهد. اگر عدد صفر را نشان داد به این معنی است که پمپ تخلیه خراب‌شده و باید عوض شود.

ممکن است پمپ تخلیه در خارج از ماشین با استفاده از برق شروع به کار می‌کند اما روی ماشین عملکرد درست ندارد. در اینجا پمپ تخلیه نیم‌سوز شده و حتماً باید عوض شود.

گاهی نیز اختلالات و مشکلات موجود در پمپ به دلیل خرابی موتور است که بعد از برسی توسط تعمیرکار اقدام به تعمیر آن می‌شود.

 

 

لباسشوییمقالات

پمپ تخلیهلباسشویی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده + پانزده =