چرا چرخ گوشت کار نمی کند؟

چرا چرخ گوشت کار نمی کند؟

چرا چرخ گوشت کار نمی کند؟

چرا چرخ گوشت کار نمی کند؟

در این مقاله که از سری مقالات آموزشی تعمیر لوازم خانگی می باشد علل کار نکردن چرخ گوشت را شرح می دهیم .

چرخ گوشت وسیله ای برای خرد کردن گوشت، ماهی، سبزیجات و یا غذاهای مشابه است. این وسیله کاربردی جایگزین ابزارهایی مانند چاقو شده است که زندگی ما را ساده تر، سالم تر و راحت تر کرده است. گاهی ممکن است کاربران هنگام کار با چرخ گوشت با مسائلی مواجه شوند که می توانند به راحتی آنها رفع کنند. در مطلب زیر به بعضی از آن ها اشاره می کنیم:

مسائل مربوط به تامین برق:

در صورتی که چرخ گوشت روشن نمی شود، باید منبع تغذیه را بررسی کنید. اکثر ماشینی های الکتریکی که امروزه در بازار وجود دارند مستقیم به برق متصل می شوند. با این حال، دستگاه هایی نیز وجود دارند که با یک باتری قابل شارژ کار می کنند. اگر دستگاه شما با یک باتری قابل شارژ کار می کند باید باتری آن را چک کنید، اما اگر دستگاهتان شارژی نباشد باید خروجی آن را بررسی کنید.

مسائل مربوط به سر تیزکن:

سر تیزکن در چرخ گوشت موقعیت محوری دارد. آنها در واقع کار چرخش و فشار دادن گوشت را انجام می دهند. اگر سر تیزکن شل شده باشد یا محکم بسته نشده باشد چرخ گوشت درست کار نمی کند. برای اصلاح این موضوع، باید باتری را بردارید. با باز کردن واحد، سر تیزکن را باز کنید و مطمئن شوید که سر آن به طور محکم به دستگاه وصل شده است.

 

nbsp;

مسائل مربوط به دندانه های چرخ:

دندانه های چرخ برای حفظ یکپارچگی گوشت اهمیت بسیاری دارند. اما، با گذشت زمان و استفاده مداوم کیفیت آن ها کاهش می یابد. اگر دندانه های چرخ تیز نباشند، کاربران به سختی می توانند از این دستگاه برای چرخ کردن هر وسیله ای استفاده کنند. برای اطمینان از یکپارچگی دندانه های چرخ، ابتدا باید دستگاه را از منبع تغذیه جدا کنید. سپس پوشش جعبه را بردارید و تیز بودن دندانه ها را به دقت بررسی کنید. اگر دندانه ها تیز نبودند می توانید به راحتی آن ها را تیز کنید.

اگر گوشت خیلی خشک است:

یک مسئله بسیار رایج در هنگام کار با چرخ گوشت این است که ممکن است گوشت خشک شود. این اتفاق معمولا زمانی صورت می گیرد که کاربران برای اولین بار از چرخ گوشت استفاده می کنند. این مسئله را می توان به راحتی با اضافه کردن روغن یا چربی طبیعی به گوشت برطرف کرد. اکثر کاربران باتجربه قبل از اینکه گوشت را چرخ کنند آن را در چربی ها یا روغن های طبیعی می گذارند.

اگر دستگاه اصطکاک دارد:

یک مسئله بسیار رایج در مورد چرخ گوشت این است که بسیاری از کاربران در مورد اصطکاک دستگاه شکایت می کنند. دلایل متعددی برای چنین مسائلی وجود دارد. اولین چیزی که باید توجه کنید این است که گوشت باید تمیز باشد. برای از بین بردن اصطکاک، بهتر است گوشت را کاملا تمیز کنید و به مدت ۳۰ دقیقه داخل یخچال قرار دهید. سپس گوشت را چرخ کنید.

لوازم خانگیمقالات

تعمیر لوازم خانگیتعیر چرخ گوشت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شش + هجده =