تعمیر تایمر لباسشویی بوش

تعمیر تایمر لباسشویی بوش

تعمیر تایمر لباسشویی بوش

وظیفه تایمر ماشین لباسشویی چیست؟

یکی از قطعات بسیار مهم در ماشین لباسشویی، تایمر است. تایمر ماشین لباسشویی وظیفه برقراری ارتباط بین قسمت­های مختلف ماشین را بر عهده دارد. بعضی اوقات مشاهده می­کنید که کار شستن لباس­های شما در ماشین لباسشویی ناتمام مانده است. در این صورت باید به بررسی مشکل ایجاد شده پرداخت.  با نمایندگی بوش همراه باشید .

روش­های تشخیص خرابی تایمر ماشین لباسشویی

تشخیص دقیق مشکل در کار تعمیرات وسایل بسیار مهم است. اگر متوجه خرابی تایمر ماشین لباسشویی خود شدید. ابتدا ماشین لباسشویی را از برق بکشید. سپس دستگیره­های کنترل و پنل را بردارید تا تایمر را مشاهده کنید. حال سیم­های تایمر را که به قسمت­های مختلف وصل شده را بررسی کنید و از وصل بودن آن­ها مطمئن شوید. این سیم­ها سوکتی هستند و به راحتی متصل می­شوند. در مرحله­ی بعد باید با ولت اهم متر سیم­های خروجی تایمر را چک کنید. اگر تایمر ماشین لباسشویی سالم باشد، ولت-اهم متر باید عدد صفر را نشان دهد.

تعمیر تایمر ماشین لباسشویی

ممکن است مشکل از بخش­های دیگر مرتبط با تایمر باشد. پس لازم است که آن بخش­ها را هم بررسی کنیم.

۱- بررسی کلید یا سوئیچ: وظیفه این سوئیچ اعلام باز یا بسته بودن درب ماشین لباسشویی به تایمر است. در صورتی که این قطعه کار نکند موجب اخلال در کار ماشین می­شود. بنابراین در صورت خرابی کلید درب ماشین باید تعمیر شود.

۲- بررسی موتور تایمر: تایمر ماشین لباسشویی دارای موتور است. در واقع چیزی که باعث جلو رفتن تایمر بر طبق برنامه می­شود، موتور تایمر است. در صورتی که تایمر ماشین لباسشویی با برنامه مطابق نباشد می­توان گفت که موتور تایمر از کار افتاده است.

۳- بررسی سنسور مربوط به کنترل سطح آب: وظیفه این سنسور کنترل میزان آب در وان ماشین است. در صورت سرریز شدن آب از ماشین، باید این قطعه تعمیر شود تا تایمر ماشین لباسشویی کار خود را به درستی انجام دهد.

۴- بررسی دستگیره مربوط به تایمر: با این دستگیره شما در واقع تایمر را روی زمان مناسب تنظیم می­کنید. این دستگیره از جنس پلاستیک است و ممکن است به ظاهر سالم باشد اما با چرخاندن آن، شفت تایمر در داخل ثابت بماند. بنابراین در این صورت برنامه تایمر اجرا نخواهد شد.

۵- بررسی پمپ تخلیه: اگر ماشین لباسشویی شما در مرحله آخر شستشو متوقف می­شود بایستی پمپ مربوط به تخلیه آب را بررسی کنید. زیرا اگر عمل تخلیه آب انجام نشود تایمر به مرحله بعد نمی­رود.

لباسشوییمقالات

تایمر لباسشوییتعمیراتخرید تایمر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 3 =