تعمیر  موتور شستشو ماشین ظرفشویی آاگ


تعمیر  موتور شستشو ماشین ظرفشویی آاگ

تعمیر  موتور شستشو ماشین ظرفشویی آاگ

ماشین های ظرفشویی از جمله ماشین هایی است که امروزه کارایی های زیادی در خانه های مختلف دارد که در شرکت های مختلف با برند های متفاوتی طراحی، تولید و عرضه می شوند، شما می توانید این محصول را از برند دلخواهتان از جمله سامسونگ، ال جی، بوش، شارپ، میله، ایندزیت، مدیا و یا حتی برند های داخلی انتخاب و خریداری کنید.

موتور شستشوی ظرفشویی و نحوه ی عملکرد آن

موتور شستشوی ظرفشویی که یکی از اجزای داخلی آن است وظیفه دارد آب مورد نیاز برای شستن ظرف ها را تأمین کند و اگر موتور شستشو دچار مشکل شود از رسیدن آب به بازوهای ماشین ظرفشویی و آبپاش ها جلوگیری می شود و انجام شستشو کاملا متوقف خواهد شد.

اگر که ماشین ظرفشویی شما صداهایی مانند جیغ و وزوز تولید می کند، آب را به خوبی اسپری نمی کند بنابراین در بخش موتور شستشوی ظرفشویی مشکلی پیش آمده که باید برطرف شود.

در این زمان شما باید برای تعمیر موتور شستشوی ظرفشویی خود به مراکز معتبر و استاندارد مراجعه کنید و فقط این حالت است که سلامت موتور دستگاه شما تضمین می شود که در صورت عدم انجام اینکار ممکن است صدمات و خسارت های جبران ناپذیری به ظرفشویی شما وارد شود که گاهی جبران آن دشوار و حتی در مواردی غیر ممکن می شود.

تعمیر موتور شستشوی ظرفشویی

آنچه که شما برای تعمیر موتور شستشوی ظرفشویی خود نیاز دارید به شرح زیر است:

  1. داشتن پیچ گوشتی های ستاره ای در اندازه های مختلف
  2. انبردست
  3. موتور شستشوی جدید قابل استفاده طبق مدل دستگاه بوده و کاملأ سالم و استاندارد باشد.
  4. داشتن بست های فلزی مورد نیاز

مراحل عوض کردن موتور ظرفشویی

  1. در مرحله ی اول دستگاه را از برق بکشید.
  2. با چرخاندن ظرفشویی سبد ها و فیلتر ها را برداشته سپس آب موجود در فیلتر را با کمک اسفنج خالی کنید، حال شلنگ آب را از ظرفشویی جدا نمائید.
  3. پنل زیر ماشین را درآورده و پیچ های آن را باز کنید، مواظب سنسور های آنتی ـ فلود زیر پنل باشید و سیم های آن را جدا کنید تا پنل آسان جدا شود.
  4. از موتور بسته شده عکس بگیرید، موتور ظرفشویی با کلیپسی به بدنه وصل شده سپس با احتیاط فنر را جدا کرده و بست های فلزی اتصال بین شلنگ و فنر را با انبردست جدا کنید؛ بست ها دیگر قابل استفاده نبوده و شلنگ ها را از بیرون به داخل یکی یکی جدا کنید.
  5. کلیپس فنر را از موتور قدیمی جدا و به موتور جدید وصل کنید، برای خارج کردن فنر آن را به جهت عقربه های ساعت و برای جا گیری آن خلاف جهت عقربه های ساعت بچرخانید.
  6. بست های فلزی نو را در محل خود نصب و شلنگ را یکی یکی ابتدا به لوله های پمپ وصل کنید سپس بست ها را محکم کرده و پمپ را در جای خود قرار دهید حالا دو شلنگ داخلی و بعد شلنگ های جلویی را نصب کرده، بست های آن را محکم کنید؛ در مرحله ی آخر فنر نگهدارنده ی موتور را در محل خودش بگذارید.
  7. در این مرحله سیم های پمپ شستشو را نصب کرده و پمپ تخلیه را نیز در محل خود قرار دهید، پیچ ها را در محل ثابت کرده و کابل های برق را نصب نمائید.
  8. برای تمام کردن تعمیر موتور ظرفشویی میکروسوئیچ آنتی ـ فلود و پنل زیری را نصب کنید، در پایان ماشین را به برق وصل کرده و با باز کردن آب درستی تعمیر موتور را چک کنید.

ظرفشوییمقالات

آاگبوشتعمیر ظرفشویی آاگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 − 15 =