راهنمای تعمیر یخچال نف

نمایندگی تعمیر یخچال نف

نمایندگی تعمیر یخچال نف

آموزش تعمیر یخچال نف

خاموش شدن و کار نکردن یخچال موضوع بسیار مهم و گسترده ای است که می تواند به دلایل گوناگونی ایجاد شود. چراکه یخچال وسیله ای بزرگ و پز از اجزاء و قطعات گوناگون است که تعمیر هریک از آنها می تواند در رفع عیب دستگاه موثر باشد.

مهم ترین دلایل کارنکردن دستگاه و روش های تعمیر آن شامل موارد زیر می باشند:

خرابی ترموستات یخچال نف

در صورت خرابی کلید ترموستات، فاز ورودی به موتور هدایت نمی شود و در نتیجه آن، کمپرسور نمی تواند حرکت کند. برای تعمیر ترموستات، ورودی و خروجی آن را به آرامی جدا کرده و از طریق متصل کردن رابط های اهم متر به آن و چرخاندن ولوم به چپ و راست، صدای قطع و وصل شدن کلید داخل ترموستات شنیده شود. در صورتی مشکل از ترموستات نخواهد بود که با وصل شدن کلید، عقربه به سمت صفر حرکت کرده و با قطع آن، عقربه به سمت بی نهایت حرکت نماید. در غیر این صورت می بایست ترموستات از یخچال خارج شده و با بازکردن قاب آن، سعی کنید به آرامی عیب مربوط به کلید داخل آن را برطرف کنید و در صورتیکه ترموستات قابل تعمیر نیست آن را تعویض کرده تا یخچال شروع بکار نماید.

خرابی اورلود یخچال نف

اگر اورلود خراب باشد مانع از روشن شدن کمرسور خواهد شد چراکه معمولا اورلود در سر راه نول مشترک کمپرسور بوده و در شرایطی که پلاتین های داخل اورلود از اتصال خارج شده باشند به موتور کمپرسور ولتاژ نخواهد رسید. برای بررسی اتصال پلاتین های اورلود، می توان از اهم متر استفاده کرد. پس از بررسی اگر مشخص شد که پلاتین ها به یکدیگر متصل نیستند، باید اورلود را تعویض کرد. بر روی تمام انواع اورلودها کدی مخصوص وجود دارد که نشان دهنده جریان نامی آن است. در صورت عدم توجه به این موضوع و اگر اورلود جدید جریان کمتری از اورلود قبلی داشته باشد، بمحض اتصال برق به کمپرسور، مدار الکتریکی موتور خواهد شد.

در صورتی که مشکل یخچال نف شما حل نشد سریعا با نمایندگی نف یعنی سرویس کالا و از طریق شماره ۴۱۱۲۸-۰۲۱ تماس بگیرید .

مقالات

فریزرنفیخچال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو − یک =