لیست مشکلات رایج ظرفشویی و راه کار های تعمیر آن

تعمیر ماشین ظرفشویی

تعمیر ماشین ظرفشویی

ماشین ظرفشویی چیست و چه کاربردی دارد ؟

ماشین ظرفشویی در عصر جدید ظهور کرده و عملیات پاکسازی و خشک کردن ظروف کثیف را به صورت اتوماتیک و خودکار انجام میدهد .

ماشین ظرفشویی دستگاهی است که باید ظروف درون آن چیده شود، سپس مواد شوینده مناسب به آن اضافه شده و بر روی برنامه شستشوی مناسب تنظیم کرده و آن ر روشن کند. اما گاهی این دستگاه با معایبی مواجه می شود. در ادامه به برخی از این معایب اشاراتی می کنیم:

تعمیر ظرفشویی بوش

 

  • ماشین ظرفشویی آب را داغ نمی کند.؛ بخار تولید نمی کند یا ظرف ها را خشک نمی کند.

در هر سه حالت فوق احتمالا ایراد از سیستم المنت و یا هیت پمپ ماشین ظرفشویی می باشد در این حالت تنها راهی که خودتان می توانید پیش بگیرید استفاده از یک جرمگیر ماشین ظرفشویی ب می باشد. احتمال دارد که روی سنشور گرما جرم نشسته باشد و تشخیص نیاز به گرما را ندهد. لازم به ذکر است این ایراد یکی از متداول ترین ایرادات ماشین ظرفشویی می باشد که معمولا با تعویض المنت و یا هیت پمپ پایان می یابد

البته اگر ظروف خوب خشک نمی شود اما دستگاه آب را گرم می کند ، قضیه متفاوت است. در این حالت احتمال دارد به علت عدم استفاده از مایع جلادهنده و یا مایع جلا تقلبی باشد.

تعمیر یخچال فریزر بوش | تعمیر جارو برقی بوش | تعمیر ماکروفر بوش | تعمیرات بوش

  • ظروف در ماشین ظرفشویی بوش سفیدک می زند.

در صورت بروز این مشکل احتمالا نمک را بیش از حد داخل مخزن ریخته اید و کمی بیرون مخزن ریخته شده است.البته نمک های ماشین ظرفشویی تقلبی نیز مزید بر علت هستند.  باید در اینگونه موارد تنظیمات به حالت کارخانه باز گردد.ما به شما توصیه می کنیم در صورت برخورد با این موارد از قرص های ژله ای استفاده کنید که نیاز به نمک ندارند. از طرفی سعی کنید از نمک استفاده نکنید و مرتب ماهی یکبار از جرمگیر مخصوص ماشین ظرفشویی استفاده کنید.

  • ماشین ظرفشویی اتصالی کرده است؛ ماشین ظرفشویی بوش مرتب کار می کند و خاموش نمی شود.

در این حالت دستگاه حتی در حالت خاموشی نیز صدا می دهد و پمپ کار می کند مگر اینکه دستگاه را از برق بکشید. در ابتدا فاضلاب را بررسی کنید که دچار گرفتگی نشده باشد. این احتمال نیز وجود دارد که بدنه دستگاه سوراخ شده است. و البته در مواردی ایرادات بردی نیز منجر به این حالت می شود زیرا باعث شده دستگاه بیش از حد آبگیری کند.

 

ظرفشوییمقالات

ابزار آلات تعمیرتعمیر لوازم خانگیتعمیر ماشینظرفشوییماشین ظرفشویی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده − 6 =