چگونه اجاق گاز را تعمیر کنید؟

چگونه اجاق گاز را تعمیر کنید؟

چگونه اجاق گاز را تعمیر کنید؟

چگونه اجاق گاز را تعمیر کنید؟

اجاق گاز یکی از وسایل پرکاربرد پخت و پز است که با استفاده از لوازم جدید و پیشرفته کار کردن با آن راحت شده است. قبل از اینکه بخواهید برای تعمیر گاز با تعمیرکار تماس بگیرید، نکاتی وجود دارد که با رعایت آن ها می توانید مشکل را حل کنید.

جریان گاز

اولین قدم این است که تمام مشعل ها و اجاق گاز را آزمایش کنید تا منبع مشکل را به صورت زیر تعیین کنید:

اگر هیچ یک از عناصر روشن نمی شود، گاز را بررسی کنید و اطمینان حاصل کنید که چیزی برای جلوگیری از جریان گاز وجود ندارد. بسیاری از مشکلات نتیجه فراموشی است که این گام ساده را می توانید در اسرع وقت برطرف کنید.

اگر مشکل تنها به یک مشعل محدود باشد، ممکن است ناشی از اختلال در خط گاز باشد که منجر به روشن نشدن گاز می شود.

ایمنی

قبل از انجام هر کاری خروجی و قطع کننده مدار را خاموش کنید. هنگامی که گاز را به قدرت متصل می کنید، نمی توانید در آشپزخانه کار کنید زیرا این کار بسیار خطرناک است. همیشه شیر گاز را قطع کنید تا بتوانید راحت کار کنید.

سیم کشی

اگر سیم کشی داخل اجاق ایراد داشته باشد، این امر می تواند یک مشکل جدی برای اجاق گاز ایجاد کند. هر گونه اتصال کوتاه می تواند به این معنی باشد که حرارت گاز به درستی کنترل نمی شود.

اگر مشعل با حرارت زیاد نگه داشته می شود، باید وقت خود را صرف بررسی سیم کشی کنید. اگر احساس خطر می کنید، باید یک تعمیرکار حرفه ای استخدام کنید تا این کار را انجام دهد.

تعمیر یخچال فریزر بوش | تعمیر جارو برقی بوش | تعمیر ماکروفر بوش | تعمیرات بوش

کنترل دما

هر مشعل با کنترل دمای مخصوص به خودش کار می کند. اگر کنترل دما کار نکند، باعث می شود که مشعل های خاص تنها با حرارت زیاد کار کنند. برای حل این مشکل باید اطمینان حاصل کنید که کنترل دما و ترموستات به درستی کار می کنند. ترموستات دستگاهی است که دمای عناصر را کنترل می کند، بنابراین اگر آسیب دیده باشد، می تواند منجر به مشکلاتی شود. تعویض سیستم کنترل دما می تواند دشوار باشد، اما غیر ممکن نیست.

قفل معیوب

این احتمالا شایع ترین علت روشن نشدن مشعل اجاق گاز است. گاهی اوقات ممکن است قفل مشعل گیر کرده باشد یا قفل چسبیده باشد، باید سعی کنید یک قطره روغن به قفل اضافه کنید و دوباره تلاش کنید. گاهی ممکن است خاک در دامنه سوراخ مشعل گیر کرده باشد. در این مواقع باید قفل را تمیز کنید و اگر مشکل حل نشد قفل را کاملا عوض کنید.

گاهی عیب یابی مشکلات اجاق گاز می تواند پیچیده باشد، در این مواقع باید تعمیرکار حرفه ای استخدام کنید تا  کار شما را انجام دهد. کار بر روی هر وسیله الکتریکی می تواند بسیار خطرناک باشد، بنابراین سعی کنید امنیت را رعایت کنید.

 

در صورت خرابی اجاق گاز و یا برخورد با هرگونه مشکل ، شما می توانید با اعتماد به مجموعه سرویس کالا که دارای تکنسین های ماهر و زبده می باشد ، تعمیرات اجاق گاز را به ما بسپارید.  این شرکت با جایگزینی قطعات اورجینال اجاق گاز شما را مانند روز اول به شما تحویل می دهد.

 

تماس با سرویس کالا

 

خدمات پس از فروش آاگ | نمایندگی AEG | تعمیر لباسشویی آاگ

 

اجاق گازمقالات

اجاق گازتعمیرتعمیر اجاق گاز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 3 =