راهنمای عمومی نگهداری یخچال فریزر

راهنمای نگهداری یخچال فریزر

راهنمای عمومی نگهداری یخچال فریزر

راهنمای نگهداری یخچال فریزر

یخچال فریزرها امروزه از تنوع بسیاری برخوردار هستند که با توجه به کاربری آنها، میزان ظرفیت و محیطی که قرار است از آنها استفاده شود انتخاب می شوند.

یخچال های مینی این گروه مناسب فضاهای کوچک و کم کاربرد مثل خوابگاه ها و یا اتاق های هتل هستند. یخچال فریزهای کُمبی که متداول ترین گروه هستند ممکن است یخچال بالا و فریزر پایین باشد و یا بالعکس این یخچال فریزرها مناسب فضاهای تقریبا کوچک هستند و ظرفیت متوسطی دارند، یخچال های ساید بای ساید از دو قسمت جداگانه تشکیل شده اند، یخچال و فریزر از قسمت وسط و توسط یک خط عمودی نصف شده اند. این گروه از ظرفیت بالاتری برخوردارند و معمولا در قسمت بیرونی دارای آبسردکن و یخساز هم می باشند. یخچال فریزر دوقلو ، می توانیم آنها را زیر دسته ای از ساید بای سایدها محسوب کرد، یخچال و فریزر از هم کاملا جدا هستند و می توان آنها را به صورت کنار هم و یا جدا از هم استفاده کرد. یخچال های در فرانسوی دارای دو درب کشیده در بالا و یک تا دو کشو در قسمت پایینی هستند. | تعمیر یخچال فریزر

صرفنظر از اینکه از چه نوع یخچال فریزی استفاده می کنید با رعایت یک سری از نکات می توانید اطمینان داشته باشید که طول عمر وسیله شما بیشتر خواهد شد و به این زودی ها نیازی به پرداخت هزینه برای تعمیر یخچال فریزر خود نخواهید داشت:

  • یخچال فریزر را در زمانبندی مشخص و به روش صحیح حتما تمیز کنید، برای تمیز کردن حتما چند دقیقه قبل از شروع کارتان آن را از برق بکشید.
  • برفک ها را برای بالا بردن راندمان دستگاه و کم کردن مصرف برق از بین ببرید. ممکن است یخچال شما از نوع نوفراست (No Frost) یا بدون برفک باشد در این حالت احتیاجی به برفک زدایی به صورت دستی نخواهید داشت، ولی در غیر اینصورت یعنی در یخچال های (Defrost) باید برفک زدایی را به شکل دستی انجام داد.
  • هیچ گاه غذای گرم را داخل یخچال قرار ندهید، اجازه دهید ابتدا به دمای محیط برسند و سپس آنها را در یخچال قرار دهید.
  • مکان مناسبی را برای قرار دادن یخچال انتخاب کنید تا در معرض رطوبت، تابش مستقیم نور و سرما و گرما نباشد.
  • دمای یخچال فریزر را با توجه به تغییر فصل، محیط و شرایط تنظیم کنید، مثلا هنگامی که چند روز در منزل حضور ندارید، دمای یخچال را حتما روی حداقل تنظیم نمایید.
  • سالم بودن درب یخچال فریزر و عایق آن را حتما چک نمایید تا از وارد و خارج نشدن هوا به داخل آن مطمئن باشید، نیازی به عایق کردن طبقات داخل یخچال نیست زیرا با این کار جریان هوا در داخل دستگاه دچار اختلال خواهد شد.

 

راهنمای خریداری یخچال فریزر

مقالاتیخچال فریزر

نگهداری یخچال فریزریخچال فریزر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه − 4 =